امتیاز {{starRate.StarValue}} از 5 از بین {{starRate.TotalVotes}} امتیازدهنده به قوانین و مقررات
قوانین و مقررات

۱. وب‌سایت امیدپرواز طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.

۲. خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت امیدپرواز جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت امیدپرواز و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.

۳. اطلاعات شخصی کاربران در امیدپرواز کاملاً محرمانه است. امیدپرواز تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از اقدام به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت امیدپرواز اطلاع دهد.

۴. کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

۵. کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را پس از ثبت نام در وب سایت امیدپرواز در اسرع وقت اصلاح نماید. در غیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

۶. وب‌سایت امیدپرواز به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.

۷. هرگونه سوء استفاده از نام امیدپرواز، سایت اینترنتی امیدپرواز، مکاتبه از طرف امیدپرواز و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

۸. وب‌سایت امیدپرواز اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

۹. هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها در سایت امیدپرواز ، شامل نام ایرلاین‌ها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و دیجیتال و غیره، بدون اجازه‌ی کتبی از مدیریت امیدپرواز ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است در صورت مشاهده‌ی چنین تخلفی، حساب کاربری خاطی مسدود خواهد شد.

 

۱. پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در ۱ درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، کل هزینه‌ی بلیط جدید از طرف امیدپرواز به شما برگردانده خواهد شد. امیدپرواز تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.

۲. در صورت کنسل شدن پرواز چارتر از طرف چارتر کننده و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.

۳. قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین 2 تا 11 سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.

 

۱. عملیات خرید بلیط در وب‌سایت امیدپرواز مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

۲. طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

۳. هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و امیدپرواز، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و در صورت موجود بودن جا، مجدداً خریداری کند.

۴. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

۵. در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد: کم‌تر از دو سال، مسافران کودک: بین دو تا پایان یازده سال و مسافران بزرگسال: بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد.

نکته: لازم به ذکر است که در بلیط‌ های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتر و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

۶. پس از انجام پرداخت و صدور بلیط ، خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر اس‌ام‌اس و ایمیل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

۷. هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و در صورت کنسل شدن پرواز هزینه بلیط به طور کامل استرداد می گردد.

۸. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود و کاربر جهت استرداد وجه باید پشتیبانی هماهنگی لازم را به عمل آورد .

۹. برگشت وجه بلیط های استردادی فقط به حساب شخصی که خرید بلیط را انجام داده واریز میگردد ( به اینصورت که ۴ رقم آخر کارت بانکی اعلام شده با کارتی که از آن خرید انجام شده مطابقت داشته باشد).

۱۰. در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی اصل بلیط یا رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است.

۱۱. نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها در بلیط مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است و امیدپرواز در این مورد مسئولیتی ندارد.

۱۲. در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

۱۳. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

۱۴. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

۱۵. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

۱۶. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

۱۷. اگر تعداد مسافرین در یک رزرو بیش از ۹ نفر باشد گروه محسوب شده و امکان رزرو آنلاین وجود ندارد و در این صورت مسافر جهت رزرو گروه می بایست با بخش پشتیبانی ۲۴ ساعته امید پرواز تماس حاصل فرماید.

۱۸. اگر مسافر جانباز یا از خانواده شاهد باشد بلیط شامل تخفیف می باشد ، لیکن برای اعمال این تخفیف باید به شرکت امید پرواز مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز اعمال تخفیف را تحویل داده و بلیط را به صورت حضوری دریافت نماید لذا امکان اعمال تخفیف در بلیط های صادر شده آنلاین وجود ندارد.

 

    

نکته ۱) ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام می‌کند محاسبه می‌شود. بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، ۵ دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در جدول فوق را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، امیدپرواز مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد.

نکته ۲) در صورتی که مبدأ پرواز شما از تهران می باشد، با توجه به شرکت هواپیمایی مربوطه، شما باید به ترمینال مربوطه در فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید که به شرح ذیل می باشد :​

در خصوص پروازهای زاگرس و کیش ایر به ترمینال شماره ۱ فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید و در خصوص پرواز های ایران ایر، ایران ایر تور، نفت، قشم ایر، آتا، معراج به ترمینال شمارۀ ۲ فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید .در خصوص پروازهای تابان، آسمان، اترک، کاسپین و ماهان به ترمینال شماره ۴ فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید.

 توجه : در صورت داشتن حیوان خانگی حتماً قبل از سفر با مرکز پشتیبانی امیدپرواز تماس بگیرید .

 

*** نکات مهم ***

1- با توجه به اطلاع رسانی ایرلاین تابان از پذیرش مسافران اتباع افغانی ، پاکستانی ، هندوستانی و عراقی در مسیرهای: امام به استانبول و امام به تفلیس معذور میباشد.

پذیرش مسافرین تنها در صورت کامل بودن مدارک اعم از بیمه نامه ، بلیت برگشت ، واچر هتل و .... در مسیر امام به تفلیس و ویزای غیر جعلی با اقامت یکساله در مسیر امام به استانبول امکان پذیر است.

2- با توجه به اطلاع رسانی ، ایرلاین قشم ایر از پذیرش مسافران اتباع افغانی ، پاکستانی ، هندوستانی و عراقی در مسیر امام  استانبول امام  معذور میباشد.

در صورت رزرو آنلاین تمام عواقب به عهده رزرو گیرنده میباشد.

3- با توجه به اطلاع رسانی ، ایرلاین  "ایران ایرتور"  از پذیرش مسافران اتباع افغانی ، پاکستانی ، هندوستانی و عراقی در مسیر امام  استانبول معذور میباشد.

پذیرش مسافرین تنها با داشتن ویزای ترکیه امکان پذیر است.

لازم به ذکر است در صورت رزرو آنلاین بدون در نظر گرفتن مورد فوق تمام عواقب به عهده رزرو گیرنده میباشد.

4. با توجه به نوع شرکت هواپیمایی ، مسیر پرواز ، کلاس پروازی و ... شرایط و ضوابط استرداد ، تغییر تاریخ ، تعویض بلیط ، NO SHOW ( جا ماندن از پرواز ) متفاوت می باشد که در هنگام رزرو بلیط در قسمت قوانین ذکر شده است .

5. کنترل ممنوعیت خروج از کشور به عهده مسافر می باشد .

6. افراد بالای 17 سال برای اطلاع از زمان مشمولیت و تاریخ اجازه خروج از کشور ، می بایست قبل از رزرو بلیط از اداره گذرنامه شهرستان خود استعلام نمایند .

7. امید پرواز اقدام به فروش بلیت اینترنتی می کند و مسئولیت تأخیر و تعجیل و کنسلی پرواز به عهده ایرلاین مربوطه می باشد .

8. هنگام ثبت نام و رزرو بلیط ، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف لاتین وارد شود زیرا امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد .

9.  در پروازهای خارجی حضور مسافر سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی می باشد .

10. حداقل اعتبار گذرنامه 6 ماه از تاریخ شروع مسافرت می باشد .

11. بر اساس قوانین موجود ، صدور بلیط در مسیر های عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان ، هند ، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و در صورت خرید بلیط توسط این افراد تمام مسئولیت های بعدی بعهده خود کاربر خواهد بود.

12 . مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت به عهده مسافر است در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره 0613165 تماس حاصل فرمایید .

13. میزان حمل بار مجاز مسافر با توجه به نوع شرکت هواپیمایی ، کلاس پرواز و مسیر پروازی متفاوت می باشد، که در هنگام رزرو بلیط در قسمت قوانین ذکر شده است .

1. بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید که بدون داشتن ویزای این کشورها، سفرتان امکان‌پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتماً از قبل درباره‌ی سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.

2. در صورتی که هنوز ویزای خود را از سفارت نگرفته اید، حداکثر تا 10 روز قبل از زمان پرواز اطلاعات ویزای خود را برای درج در بلیط به کارشناسان ما در پشتیبانی امیدپرواز اطلاع دهید؛ چراکه در صورت‌ آماده نشدن ویزا از طرف سفارت، امیدپرواز مسئولیتی در قبال بلیط خریداری شده ندارد و این بلیط مشمول قوانین کنسلی می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا، و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین‌شده که توسط سفارت در ویزا درج شده است، توجه کنید. پیش‌آمدن هرگونه مشکل ناشی از موارد ذکرشده برعهده‌ی مسافر است.

3. ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی امیدپرواز تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ترانزیت در کشورهای اروپایی و امریکایی باید کمتر از 8 ساعت باشد، درغیر این ‌صورت مسافر باید ویزای ترانزیت تهیه کند. همچنین درصورت توقف ترانزیت در بیشتر از دوکشور اروپایی (تحت شنگن) ، باید ویزای شنگن بگیرید.

4. با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن گرفته‌اید.

5. در صورت داشتن ویزای شینگن 1 بار ورود، اجازه‌ی خروج از شینگن و ورود مجدد را ندارید.

6. از آن جایی‌که هواپیمایی اتحاد در مسیر تهران ــ‌ تورنتو در دوبلین توقف دارد، داشتن ویزای ترانزیت الزامی است.

7. تمام مسیرهای هواپیمایی چین جنوبی (سیزد) به جز مسیرهای داخل چین، به ویزای چین نیاز دارند.

8. برای پرواز در مسیرهای بلاروس و قزاقستان با هواپیمایی ایرفلوت به ویزای روسیه نیاز دارید، اگر بلیط یک‌طرفه است ویزای یک‌طرفه و اگر دو طرفه است ویزای دو بار ورود ضروری است.

9. برای سفر با ایرلاین تای ایرویز در پروازهای  بالای 12 ساعت ترانزیت باید ویزای بانکوک تهیه کنید.

10. پرواز هواپیمایی تای ایرویز در مسیر کره جنوبی (سئول) با یک توقف در هنگ‌کنگ انجام می‌شود که نیازمند به ویزای هنگ‌کنگ یا پاسپورت کره یا پاسپورت امریکا است.

11. برای پرواز به شهرهای امریکای جنوبی در صورتی که یک ترانزیت در رفت و یک ترانزیت در برگشت داشته باشید، لازم است که ویزای ترانزیت شنگن دوبار ورود یا چندبار ورود (مولتی) بگیرید و در صورتی که  دو ترانزیت در رفت و دو ترانزیت در برگشت داشته باشید، کلا باید ویزای شنگن چندبار ورود (مولتی) بگیرید.

12. مسافرینی که قصد تهیه بلیط از طریق لندن با شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به سایر کشورها را دارند، حتماً می بایست ویزای ترانزیت انگلیس را تهیه نمایند در غیراینصورت مسافر دیپورت شده و مسئولیت آن بعهده کاربر رزرو گیرنده می باشد.

 

 نکاتی درباره‌ی سفر به کشورهای بدون ویزا 

مسافران ایرانی، می‌توانند بدون نیاز به ویزا به چند کشور دنیا سفر کنند؛ طبق فهرستی که در سال ۲۰۱۶ صادر شده، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجموع ۱۱ کشور هستند. در ۲۷ کشور هم ویزا در مرز یا فرودگاه برای ایرانیان صادر می‌شود. صدور ویزا در مرز به این معنی است که مسافران در مقابل پرداخت مبلغی در مرز یا فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت می‌کنند. در این نوع ویزا، امکان ریجکتی وجود ندارد و دریافت ویزا ۱۰۰ درصد است.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آفریقا

صدور ویزا در مرز

1. یپ‌وردر

2. کومور

3. جیبوتی: ویزای جیبوتی تنها تا ۱ ماه اعتبار دارد و بعد از ورود، بیشتر از این مدت نمی‌توانید در آن بمانید.

4.  کنیا: در صورت ورود به کنیا، تنها تا ۳ ماه اجازه‌ی اقامت در این کشور را دارید.

5. ماداگاسکار: مدت زمان مجاز برای اقامت در ماداگاسکار بعد از ورود به آن، ۹۰ روز است.

6. موزامبیک: بعد از ورود به موزامبیک تنها تا ۳۰ روز اجازه‌ی اقامت در آن را دارید.

7.  تانزانیا: ویزای تانزانیا بعد از ورود به کشور تا ۱ ماه اعتبار دارد و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید.

8. توگو: ویزای توگو ۷ روزه است و بعد از این تاریخ باید از کشور خارج شوید.

9. اوگاندا

10. سیشل: مدت اقامت در سیشل تا ۳ ماه بعد از ورود است.

11. موریتانی

12.  گینه بیسائو: بعد از ورود به گینه بیسائو تا ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت در این کشور را دارید.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا

بدون ویزا

1. کردستان عراق

2.  مالزی: بعد از ورود به مالزی، تنها تا ۱۴ روز اجازه‌ی اقامت در آن را دارید و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید.

3. ارمنستان: بعد از ورود به ارمنستان تا 9۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید

 

صدور ویزا در مرز

1. لائوس: بعد از ورود به لائوس می‌توانید تا ۳۰ روز در این کشور اقامت کنید.

2. نپال: بعد از ورود به نپال، ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید.

3. تیمور شرقی: ویزای تیمور شرقی ۳۰ روزه است و بعد از ورود، بیشتر از این تاریخ نمی‌توانید در آن بمانید.

4.  سوریه: بعد از هربار ورود به سوریه، تا ۹۰ روز می‌توانید در آن بمانید.

5.  لبنان: کشور لبنان بعد از ورود، تا ۱ ماه به شما اجازه اقامت در کشور را می‌دهد.

6.  مالدیو: برای سفر توریستی به مالدیو، بعد از ورود تا ۳۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید.

7. سریلانکا: ویزای سریلانکا تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

8.  کامبوج: ویزای کامبوج ۳۰ روزه است.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا

بدون ویزا

1. ترکیه: بعد از ورود به ترکیه تا ۹۰ روز اجازه‌ی ماندن در این کشور را دارید.

2. صربستان: بعد از ورود به صربستان تا 30 روز اجازه‌ی ماندن در این کشور دارید و با این اجازه‌ی ورود نمی‌توانید به اتحادیه‌ی اروپا حوزه‌ی شنگن، کرواسی، بلغارستان، رومانی، امریکا و کانادا و استرالیا سفر کنید.

صدور ویزا در مرز

3. گرجستان: بعد از ورود به گرجستان تا 45 روز می‌توانید در این کشور بمانید.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا

بدون ویزا

1. اکوادور: بعد از ورود به اکوادور تا ۹۰ روز می‌توانید در این کشور بمانید.

2.  گویان: مدت زمان مجاز برای اقامت در گویان بعد از هر بار ورود، ۳۰ روز است.

3. هائیتی: بعد از ورود به هائیتی تا ۳ ماه اجازه‌ی اقامت در آن را دارید.

4.  نیکاراگوئه: نیکاراگوئه تا ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت بعد از هر بار ورود را به مسافران ایرانی می‌دهد.

5. ونزوئلا: مدت زمان اقامت در ونزوئلا بعد از ورود تنها تا ۱۵ روز است.

صدور ویزا در مرز

4.  بولیوی: ویزای بولیوی تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه

بدون ویزا

1.  نیووی: زمان مجاز برای اقامت در نیووی بعد از هربار ورود تا ۳۰ روز است.

2. ایالات فدرال میکرونزی: بعد از ورود به میکرونزی باید تا ۳۰ روز بعد کشور را ترک کنید.

صدور ویزا در مرز

1.  جزایر کوک: ویزای جزایر کوک تا ۳۱ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

2.  پالائو: ایرانیان تا ۳۰ روز بعد از هربار ورود می‌توانند در پالائو بمانند.

3. ساموآ غربی: ویزای ساموآی غربی تا ۶۰ روز اعتبار دارد.

4. تووالو: ویزای تووالو ۱ ماهه است و باید بعد از این مدت کشور را ترک کنید.

 

1.  تغییر اسم مسافر امکان‌پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، برای تغییر نام مسافر باید بلیط کنسل و دوباره صادر شود که شامل جریمه‌ی کنسلی خواهد شد.

2. امکان رزرو آنلاین برای ارائه به سفارت وجود ندارد، لطفا در صورت نیاز با همکاران ما در آژانس تماس بگیرید.

3. به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه کنید و زمان کافی برای جابه‌جایی بین دو ترمینال را در نظر بگیرید.

4. سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت دهید.

5.  حضور مسافران پروازهای خارجی حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.

7.  صدور پرواز یک طرفه تنها زمانی امکان‌پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

8. اقامت دائم یا موقت کشور مقصد

9. ویزای بلندمدت با شرایط تاریخ انقضای بیش از یک‌سال (برای مثال ویزای دانشجویی و...)

10. داشتن بلیط ادامه‌ی مسیر

11. پیش از خرید بلیط، تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ بلیط و ویزا به عهده مسافر است.

 

قوانین استثنایی شرکت‌های مختلف هواپیمایی

1. در پروازهای هواپیمایی کویتی با ترانزیت بالای 8 ساعت، اقامت در هتل‌های کشور کویت با پرداخت هزینه توسط مسافر ضروری است.

2. پروازهای هواپیمایی ایراسیا و پگاسوس  و ایرعربیا بار و پذیرایی ندارند.

3. مسافرانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی حوزه‌ی شنگن دارند، نمی‌توانند با هواپیمایی بریتیش ایرویز با ترانزیت در لندن، بلیط تهیه کنند

4. در پروازهای هواپیمایی اکراینی برای بلیط‌های بین کشورها که مبداء پرواز از ایران نیست، چک این فقط به صورت آنلاین (check in online) ممکن است.

5. هواپیمایی امارات برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند) در بریزبین (استرالیا) توقف دارد که نیازمند ویزای ترانزیت استرالیا است، در غیر این‌ صورت مبلغ 75 دلار از مسافر اخذ می‌شود یا مسافر دیپورت می‌شود

6. میزان بار هواپیمایی ایژین‌ در مسیرهایی که مبداء یا مقصدشان تهران باشد، هر بسته (PC) معادل 30 کیلو است. این میزان در مسیرهای داخلی اروپا هر بسته معادل 23 کیلو است.

7. میزان بار هواپیمایی عمان ایر هر بسته (PC) معادل 15 کیلو است و در صورتی که 2 بسته باشد، مجموع بار نباید از 30 کیلو تجاوز کند

 

قوانین استثنایی مسیر امریکا و کانادا و استرالیا 

1. مسافرانی که قصد سفر به امریکا و کانادا دارند، اگر 2 توقف در آمریکا و کانادا داشته باشند، در اولین توقف در آمریکا و کانادا بار مسافر تحویل داده می‌شود و مسافران می‌بایست خودشان بارشان را به ایرلاین بعدی تحویل دهند.

2. در مسیرهای امریکا و کانادا به محض ورود در اولین شهر، مسافران باید فرآیند چک ویزا (امیگریشن) را طی کنند، بنابراین اگر قصد سفر در این مسیر را دارید، مدت ترانزیت تا پرواز بعدی را حداقل 3 ساعت در نظر بگیرید.

3. در پرواز مسیر نیوزلند (آکلند) ویزای هوایی استرالیا ضروری است، لطفا قبل از تهیه‌ی بلیط شرایط اخذ ویزا را بررسی کنید

4. برای پرواز در مسیر کیتو (آمریکای جنوبی) با هر ایرلاینی، لازم است ویزای ترانزیت آن شرکت هواپیمایی را تهیه کنید

توجه: در صورت عدم توجه به موارد فوق، مسئولیت و خسارات وارده به عهده‌ی مسافر است و شرکت امیدپرواز هیچ تعهدی در قبال آن ندارد.

 

مسافر گرامی خواهشمند است قبل از رزرو هتل قوانین و شرایط را با دقت مطالعه فرمایید

1-  خدمات رزرواسیون هتل این سایت ویژه مسافرین دارای پاسپورت ایرانی می باشد

2- ثبت نام در این سایت رایگان است و قوانین و مقررات سایت از طرف کاربرلازم‌ الاجرا می باشد. خريدار در کليه مراحل خريد و يا استرداد هتل، معترف به آگاهي کامل از قوانين هتل می‌باشد. در صورت موافقت با این قوانین، بر روی چک‌ باکس کلیک کرده و فرآیند ثبت‌نام را کامل نمایید

با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، باید هتل کنسل شده و مجدداً خریداری شود، لذا ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام و نام خانوادگی طبق پاسپورت، ملیت مسافر، تعداد مسافرین، سن دقیق و ... بر عهده مسافر میباشد.

اتاق رزرو شده از سوی مسافر غیر قابل انتقال به غیر است. مبنای تحویل اتاق به مسافر اطلاعات ثبت شده در وب‌سایت امید پرواز است. در صورت عدم تطابق اطلاعات افراد با اطلاعات ثبت شده، مسافر پذیرش نخواهد شد

تغییر تاریخ در رزرو انجام شده مقدور نمیباشد، و در این خصوص می بایستی رزرو جدید با شرایط و قیمت جدید انجام شود.

در زمان رزرو هتل توسط مسافر ممکن است به دلیل زمان صرف شده، ظرفیت هتل و اتاق منتخب مسافر، به وسیله دیگر مسافرین تکمیل گردد. اگر این اتفاق پس از کسر وجه از حساب مسافر حاصل شود وجه پرداخت شده به حساب ایشان بازگردانده خواهد شد و مسافر می‌تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید. بدیهی است کسر مبلغ از حساب مسافر به منزله ی رزرو قطعی نیست. درصورت انصراف از خرید توسط امیدپرواز در شرایط مذکور، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده عودت داده خواهد شد

پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، و جهی بابت عدم استفاده از اتاق به مسافر مسترد نمیگردد

توجه داشته باشید در صورتیکه اقدام به رزرو اتاق دو تخته مینمایید و همراه (فرزند) دارید، به کودک شما تختی  اختصاص داده نخواهد شد قانون سن فرزند همراه بدون تخت در هتلها متفاوت می باشد  
و اگر پذیرش فرزند همراه مسافر شامل هزینه ای گردد مستقیما توسط مسافر به هتل پرداخت خواهد شد.همچنین در صورت نیاز به تخت برای کودک در هر سنی اطمینان حاصل فرمایید نوع اتاق منتخب ظرفیت کل تعداد نفرات در یک اتاق را دارا می باشد، در صورت عدم رعایت این موضوع زمان پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مسافردر هتل پرداخت می گردد و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه امیدپرواز نخواهد بود

سایت امیدپرواز درخواست های ویژه مسافرین از قبیل: اتاق با تخت دونفره، اتاق با دو تخت یکنفره، اتاق دارای امکان استفاده از سیگار، ورود زودتر از وقت تعیین شده به اتاق و یا خروج دیرتر از وقت تعیین شده از اتاق و ... را به هتل منتقل میکند، اما چون پاسخ نهایی این درخواست ها از طرف هتل خواهد بود، امیدپرواز نسبت به تایید نهایی آنها تعهدی ندارد
.

چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مربوط به کنسلی هتل و تاخیر و یا تعجیل به عهده مسافرین محترم است

ساعت ورود و خروج به اتاق‌های هتل بر اساس قوانین مندرج در واچر هتل بوده و مسافران محترم در آن ساعت‌ها ملزم به دریافت و یا ترک اتاق‌ها هستند

هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای هتل وجود دارد تا نتواند در زمان باقی‌مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند بنابراین منطقی است تا مبلغی را به عنوان جریمه‌ی استرداد از مسافر دریافت کند
.
سیاست هتل‌داران در میزان این جریمه متفاوت است و حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد

قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتل‌ها، افراد بالای 4 سال بزرگسال محسوب می‌گردند و می‌بایست هنگام رزرو اتاق برای آنان تخت درنظر گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. امیدپروازهیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت

هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن بستگی به قوانین هتل ( که در سایت امیدپرواز در بخش قوانین هتل در مقابل هر اتاق ذکر شده است) بستگی دارد
برخی هتل‌ها از لحظه خرید غیر قابل استرداد هستند

برخی هتل‌ها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد هستند
و برخی در صورت عدم استفاده ، هزینه یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می‌شود
با توجه به اینکه کلیه شرایط فوق در سایت امیدپرواز قید شده لذا در صورت درخواست ابطال رزرو، بر اساس قوانین بیان شده مسافرین گرامی اقدام به کنسلی می‌نمایند

چنانچه مسافر ممنوع‌الخروج بوده و یا در برخی مقاصد در بدو ورود مسافر به فرودگاه کشور مقصد ، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت به فرودگاه به مسافر برگشت داده شود ، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه سایت امیدپرواز نخواهد بود

در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد ، قوانین کنسلی هتل از سمت مسافر دقیقا مشابه قوانین کنسلی ذکر شده بوده و امیدپرواز قوانین ویژه‌ای برای مسافر در نظر ندارد

در صورتی که مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد ،کلیه هزینه‌های مربوط دریافتی جهت رزرو هتل همانند قوانین کنسلی محاسبه می‌گردد


رعایت اخلاقیات در طول سفر از سوی مسافر و همچنین رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می‌تواند نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی باشد. لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی یا مواردی که احیاناً در کشور مقصد غیر‌مجاز بوده ، بر عهده مسافر خواهد بود

درصورتی که مسافران به صورت گروهی یا خانوادگی اقدام به رزرو هتل نمایند و یکی از مسافران به هرنحوی نتواند از خدمات رزرو شده استفاده نماید (اعم از اینکه صدور ویزا و یا بلیط هر یک از مسافران رد یا با تأخیر مواجهه گردد)
شرایط استفاده از خدمات برای سایر مسافران کمافی‌السابق خواهد بود و در صورت عدم استفاده آنان از خدمات هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه امیدپرواز نخواهد بود.
قابل ذکر است شخصی که در وب سایت امیدپرواز در مسافرت‌های گروهی یا خانوادگی اقدام به ثبت نام می‌نماید و یا قرارداد گشت‌های خارجی به نمایندگی از سایر مسافران منعقد می‌نماید، به عنوان نماینده مسافران شناخته خواهد شد و هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه صرفا از طریق نماینده مسافران امکان‌پذیر است. امیدپرواز هیچگونه مسئولیتی در قبال پاسخ به سایر مسافران نخواهد داشت

حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و اقامت در هتل کشور مقصد به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن و یا صدمه وارد شدن به اموال، امیدپروازمسئولیتی ندارد.

پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده مسافر است.

در برخی از کشورها از جمله روسیه، امارات متحده عربی، مالزی، صربستان وکشورهای عضو شنگن مبالغی تحت
 عنوان مالیات توریست ، مالیات شهری و...

به ازای هر شب اقامت از گردشگران اخذ می‌گردد و پرداخت این عوارض به عهده مسافر خواهد بود و خارج از حوزه اختیارات و مسئولیت‌های امیدپرواز قرار دارد.

در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، کلیه خسارت‌ها از مسافر دریافت خواهد شد.

برخی هتل‌ها مبلغی را تحت عنوان وجه تضمین از مسافر اخذ می‌نمایند تا در صورت بروز هرگونه خسارت از سوی مسافر از محل وجه تضمین دریافتی، نسبت به جبران خسارات وارده اقدام نمایند.

کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه مسافر و شرایط سنی همراهان و صحت اطلاعات ورودی بر عهده مسافر است.

در صورتی که عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب به دلایلی غیر از دلایل منتسب به مسافر صورت پذیرد امیدپروازتمام تلاش خود را جهت رفع موانع موجود بعمل می‌آورد، در صورت عدم رفع، امیدپروازهتل مناسب دیگری را در کمترین زمان ممکن با همان شرایط برای مسافر انتخاب و جایگزین می‌نماید.
در صورت عدم پذیرش هتل جایگزین توسط مسافر، هزینه دریافتی به درخواست ایشان عودت داده خواهد شد. بدیهی است اقدامات مذکور از سوی امیدپرواز منوط به تماس با واحد پشتیبانی امیدپرواز خواهد بود


نکات پیش از خرید

 اطلاعات مربوط به هتل‌ها، توسط هتل‌ تولید می‌شود. این اطلاعات شامل ستاره، قیمت‌، موجودی اتاق‌ها، قوانین کنسلی، ظرفیت اتاق‌ها است و مسئولیت صحت آن، بر عهده‌ی هتل است.

قیمتی که در بخش ورود به درگاه پرداخت بانک در سایت امیدپرواز نمایش داده می‌شوند، مبلغی است که خریدار برای کل مدت اقامت و برای کل اتاق‌های درخواستی می‌پردازد.

شماره اتاق، طبقه و مواردی از این دست، هنگام ورود بر اساس موجودی هتل و در لحظه تخصیص داده می‌شود؛ مسافران می‌توانند موضوعات و مطالب مد نظر را در بخش توضیحات یادداشت نمایند تا در صورت امکان و موافقت هتل، امیدپروازسرویس مورد نظر را حدالمقدور برای مسافر فراهم آورد.



بدیهی است رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شب‌های درخواست شده طبق مواردی که در واچر ذکر شده
، است،  مسافر می‌بایست به هنگام رزرو هتل به مشخصات و خدمات هتل توجه نموده تا هتلی متناسب با خدمات درخواستی رزرو نماید خدماتی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، پارکینگ و یا اجاره‌ی خودرو و... خارج از خدمات ارایه شده از سوی وب سایت امیدپرواز است همچنین قوانین هتل‌ها در خصوص مینی بار و یا صندوق امانات متفاوت است و معمولا جزء خدمات اضافه محسوب گردیده و جهت ارایه خدمات مذکور هزینه اضافه توسط هتل از مسافر دریافت می‌گردد

با رزرو اتاق از هتل، خریدار با شرایط کنسلی آن اتاق موافقت می‌کند. هزینه‌ کنسلی بسته به زمان رزرو و نوع هتل و اتاق متفاوت است؛ پیش از خرید، شرایط کنسلی هر اتاق را با دقت مطالعه کنید این قوانین در صفحات اطلاعات هتل، تکمیل خرید و همچنین واچر که پس از خرید ارسال می‌شود، قابل مشاهده هستند

زمان ورود/خروج مسافر به/از هتل، در صفحات اطلاعات هتل، تکمیل خرید و ایمیل واچر که پس از خرید ارسال می‌شود، قابل مشاهده‌اند. مسافران طبق همان زمان‌بندی برنامه‌ریزی کرده تا ملزم به پرداخت هزینه مضاعف در راستای تعجیل در ورود و تاخیر در خروج نشوند


سایت امیدپرواز به ازای صدور قطعی واچر و رزرو قطعی از سمت هتل مبلغ مورد نظر را از حساب کاربر کسر می‌نماید. حال اگر پرداخت ، به هر دلیلی از درگاه پرداخت موفقیت‌آمیز نباشد، هزینه‌ی کسر شده از حساب کاربر، طبق قوانین بانکی حداکثر در طول زمان چند ساعت به حساب خریدار بازگشت داده خواهد شد


همراه داشتن مدارک شناسایی در زمان مراجعه به هتل الزامی است

رزرو اتاق برای افراد زیر سن قانونی که به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارند از نظر سایت بلامانع می باشد ولی پذیرش این مسافر بستگی به قوانین کشور محل اقامت دارد در صورت نیاز به کنسلی جرایم طبق قوانین اعلام شده محاسبه و استرداد میگردد و این شرکت مسئولیتی در قبال مسافر ندارد

در صورتیکه در زمان اقامت مسافر، هتل در شرایط تعمیرات باشد و مسافر محترم از شرایط موجود ناراضی باشد، باید مستقیما عدم رضایت خود را به هتل اعلام نموده و از هتل درخواست هتل جایگزین نماید در غیر این صورت این شرکت هیچگونه کمکی نمیتواند به مسافر داشته باشد

پس از تائید پرداخت، خرید شما قطعی شده ومیتوانید در منوی هتلهای خریداری شده  از واچر هتل خود پرینت تهیه نمائید.

در صورت عدم تائید بانک و عدم مشاهده ی واچر در منوی هتلهای خریداری شده، هتلی برای شما رزرو نشده است

برای پرداخت اینترنتی شما میتوانید از کلیه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده نمایید
.


خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولیدمی‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی این وب‌سایت و لینک به مطلب مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت

كساني كه به هر شكل در سامانه رزرو ايجاد مزاحمت و اختلال نمايند، اعم از ايجاد رزروهاي موقت و متعدد يا تماسهای تلفني و غيره، با استناد به قانون تجارت الکترونیک و به عاملیت پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) 
برخورد جدی صورت گرفته و مراتب جهت پيگيری به دستگاه قضايی ارجاع داده خواهد شد.

کلیه عملیات خرید هتل در این سایت مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات پرداخت آنلاین آگاهی کامل دارد

مشتری موظف می باشد شماره موبایل خود را جهت تماس های اضطراری در تمامی مراحل ثبت نام و خرید به صورت صحیح وارد نماید در غیر این صورت مسئولیت کلیه عواقب ناشی از آن متوجه مشتری می باشد

هاستل یا خوابگاه مسافری (Hostel)

میتوان آن را مهمانپذیر نیز نامید نوعی مکان اقامتی ارزان قیمت است در هاستلها معمولاً هر مسافر دارای یک تخت است که در یک اتاق بزرگ مشترکا با تعداد دیگری از افراد اقامت دارند امکانات بهداشتی (حمام و توالت) و نیز آشپزخانه در بیرون از اتاق‌ها قرار دارند و به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار میگیرند

ایرپورت
هتل (Airport Hotel)

ایرپورت هتل ها در نزدیکی فرودگاه قرار داشته و مشتریان آنها را مسافرانی که پرواز آنها دارای توقف طولانی است یا مسافرانی که پرواز آنها کنسل شده است و یا خدمه و خلبان هواپیماها تشکیل میدهند برخی از این هتلها برای جذب مشتری ترانسفر رایگان بین هتل و فرودگاه ارائه می دهند

سوئیت هتل (Suite Hotels)

اخیرا بسیار در حال گسترش بوده و روز به روز طرفداران زیادی پیدا میکنند سوئیت هتلها دارای یک سالن نشیمن و یک اتاق خواب (تعداد اتاق خوابها بستگی به اندازه سوئیت دارد) می باشند. افرادی که به مقاصد کاری سفر می کنند و مایلند اتاق کار جداگانه در محل اقامت خود داشته باشند اکثر مشتریان این نوع هتل ها را تشکیل میدهند

 ریزورت هتل (Resort Hotel)

ریزورت هتل ها معمولا در کوهستانها، جزیره ها و ساحل های خارج از شهر قرار دارند استخرهای بزرگ، زمین گلف، انواع زمین های بازی و … از امکاناتی است که ریزوزت هتل ها به مسافرین ارائه میدهند گر دنبال یک جای دنج برای گذران تعطیلات هستید و یا میخواهید ماه عسل رویایی و به یادماندنی را تجربه کنید، ریزورت هتل انتخاب ایده آلی برای شما است

متل (Motel)

متل ها معمولا در کنار جاده ها قرار داشته و برای سرویس دهی به راننده خودروهایی که از رانندگی خسته شده اند طراحی شده است ک متل دارای امکانات حداقلی برای اقامت و پارکینگ بزرگ میباشد

بوتیک هتل (Boutique Hotel)

بوتیک هتلها دارای طراحی خاصی بوده و معمولا از یک تم مشخصی در انتخاب مبلمان، نقاشی و هر چیزی که مربوط به طراحی داخلی می شود پیروی میکنند و معمولا کوچکتر از یک هتل عادی میباشند کسانی که به دنبال محل اقامتی متفاوت در مسافرت خود هستند این نوع هتلها را انتخاب می کنند.

 

برچسب ها {{item.name}}