امتیاز {{starRate.StarValue}} از 5 از بین {{starRate.TotalVotes}} امتیازدهنده به ۶ مشکل سفرهای هوایی و روش های جلوگیری و رفع آنها
۶ مشکل سفرهای هوایی و روش های جلوگیری و رفع آنها

سفر هوایی گاهی می تواند استرس زا باشد، اما اینکه بدانید چطور از موانعی که سر راهتان در فرودگاه وجود دارد بگذرید و به سریع ترین شکل ممکن به پروازتان برسید می تواند این استرس را کاهش دهد.

بازرسی امنیتی :

برای اینکه در این مرحله با مشکلی مواجه نشوید و خیلی سریع تر آن را رد کنید ابتدا در نظر داشته باشید که سبک سفر کنید، اگر لپ تاپ همراهتان دارید آن را از کیفتان خارج کنید و اگر در جیب لباستان سکه یا هر وسیله ای که ممکن است دستگاه به آن حساس باشد را خالی کرده و در سبدی که وسایلتان را قرار می دهید بگذارید. اطمینان حاصل کنید که مایعاتی که با خود به داخل هواپیما می برید بیش از حد مجاز نباشد. قبل از رد شدن از دروازه امنیتی کفش و کمربند خود را در بیاورید تا دوباره مجبور نشوید اینکار را انجام دهید. این را در نظر داشته باشید که افراد دیگری نیز بعد از شما منتظرند و نباید کاری کنید که زمان آنها نیز هدر برود. با این روش زمان خود و دیگران را محترم می شمارید.

 

TSA :

مرحله اسکن چمدان ها یکی از شلوغ ترین مراحل است و طبیعتا زمانیکه کسی مجبور به باز کردن چمدانش برای چک شدن مجدد بشود هم زمان خودش را از دست داده هم برای دیگران سد ایجاد می کند. اگر از شما خواستند تا چمدانتان را باز کنید با احترام این کار را انجام دهید و سعی کنید که با احترام به قوانین از اتلاف وقت جلوگیری کنید. در هر حال این مرحله یک مرحله امنیتی و مهم است و اگر برای شما پیش آمد نگران نشوید و همکاری لازم را داشته باشید.

اضافه بار :

اگر هنگام چک کردن وزن چمدانتان به شما گفتند که وزن چمدان شما بیش از حد مجاز است و باید هزینه اضافه پرداخت کنید، شما می توانید از او بخواهید تا به شما زمان بدهد بار اضافه خود را از چمدانتان خالی کنید و در ساک دیگری بگذارید. در این صورت کنار بروید و به نفر بعد اشاره کنید که می تواند به جایگاه شما بیاید و بار خود را تحویل دهد. این را در نظر داشته باشید که همیشه با بقیه با احترام برخورد کنید و زمان آنها را محترم بشمارید. بنابراین وقتی شما در حال جا به جای وسایلتان هستید پشت سرتان صفی طولانی معطل شما نمی شود.

اختلاف نظر با مسافران دیگر :

در صورتیکه با مسافر دیگر به اختلاف خوردید سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و اگر این اختلاف به درازا کشید از کارکنان هواپیما بخواهید تا این مشکل را برای شما حل کنند. هرگز با دیگران مشاجره نکنید چرا که هم باعث می شود خودتان به مشکل بخورید هم استرس سایر مسافران هواپیما را بالا می برید.

کودک در حال گریه :

قطعا هیچکس دوست ندارد در طول پرواز سر و صدایی او را اذیت کند بخصوص اگر این صدای گریه کودک باشد. اما این را نیز در نظر داشته باشید، مادر و پدر آن کودک بیش از شما دوست دارند تا گریه کودکشان متوقف شود و حتما در استرس و نگرانی زیادی به سر می برند. سعی کنید چنین مشکلی را تحمل کنید و اگر اذیتتان می کند از هندزفری استفاده کنید تا بتوانید در طول مسیر آرامش بیشتری داشته باشید.

شرایط نامناسب :

شما حق دارید که حین پرواز راحت باشید، شما نیز به اندازه سایر مسافران هزینه کرده اید و همان اندازه نیز در هواپیما خواهید بود، بنابراین مواردی نظیر لگد زدن به صندلی از پشت و یا بلند بودن صدای موسیقی مسافر کنارتان را نیازی نیست تمام طول مسیر تحمل کنید. سعی کنید با احترام و بسیار مودبانه از آنها بخواهید که این کار را انجام ندهند و اگر جواب نداد مشکلتان را با کارکنان هواپیما در میان بگذارید.

برچسب ها {{item}}