امتیاز {{starRate.StarValue}} از 5 از بین {{starRate.TotalVotes}} امتیازدهنده به قوانین و مقررات
قوانین و مقررات

۱. وب‌سایت امیدپرواز طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.

۲. خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت امیدپرواز جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت امیدپرواز و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.

۳. اطلاعات شخصی کاربران در امیدپرواز کاملاً محرمانه است. امیدپرواز تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از اقدام به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت امیدپرواز اطلاع دهد.

۴. کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

۵. کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را پس از ثبت نام در وب سایت امیدپرواز در اسرع وقت اصلاح نماید. در غیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

۶. وب‌سایت امیدپرواز به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.

۷. هرگونه سوء استفاده از نام امیدپرواز، سایت اینترنتی امیدپرواز، مکاتبه از طرف امیدپرواز و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

۸. وب‌سایت امیدپرواز اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

۹. هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها در سایت امیدپرواز ، شامل نام ایرلاین‌ها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و دیجیتال و غیره، بدون اجازه‌ی کتبی از مدیریت امیدپرواز ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است در صورت مشاهده‌ی چنین تخلفی، حساب کاربری خاطی مسدود خواهد شد.

 

۱. پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در ۱ درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، کل هزینه‌ی بلیط جدید از طرف امیدپرواز به شما برگردانده خواهد شد. امیدپرواز تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.

۲. در صورت کنسل شدن پرواز چارتر از طرف چارتر کننده و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.

۳. قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین 2 تا 11 سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.

 

۱. عملیات خرید بلیط در وب‌سایت امیدپرواز مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

۲. طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

۳. هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و امیدپرواز، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و در صورت موجود بودن جا، مجدداً خریداری کند.

۴. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

۵. در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد: کم‌تر از دو سال، مسافران کودک: بین دو تا پایان یازده سال و مسافران بزرگسال: بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد.

نکته: لازم به ذکر است که در بلیط‌ های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتر و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

۶. پس از انجام پرداخت و صدور بلیط ، خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر اس‌ام‌اس و ایمیل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

۷. هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است (برای دیدن جدول درصد جریمه اینجا را کلیک کنید) . پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و در صورت کنسل شدن پرواز هزینه بلیط به طور کامل استرداد می گردد.

۸. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود و کاربر جهت استرداد وجه باید پشتیبانی هماهنگی لازم را به عمل آورد .

9.در صورتیکه بلیط پرواز به صورت رفت و برگشت خریداری گردد و یک مسیر پروازی توسط ایرلاین لغو شود و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد قوانین زیر برای کنسل کردن مسیر دیگر پرواز برقرار است:

در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر ایران ایر ، اسمان ، کاسپین ، ماهان ، آتا باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 3 روز باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر قشم ایر ، کیش ایر ، کارون، سپهران باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 48 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

در صورتی که پرواز رفت ویا برگشت مسافر تابان ، معراج ، ساها باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 24 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

هواپیمایی زاگرس و ایرتور جز توافقنامه 14 جانبه نبوده در نتیجه پرواز های این دو ایرلاین شامل این قانون نمیشود. در صورت لغو و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت یک مسیر پرواز، مسیر دیگر با جریمه استرداد خواهد شد.

در صورتی که بلیط رفت و یا برگشت هواپیمایی کیش ایر باشد ، این ایرلاین تنها در صورتیکه هر دو بلیت رفت و برگشت توسط امید پرواز صادر شده باشد و هر دو بلیط سیستمی باشند قانون 14 جانبه را اجرا خواهد کرد.

10. برگشت وجه بلیط های استردادی فقط به حساب شخصی که خرید بلیط را انجام داده واریز میگردد ( به اینصورت که ۴ رقم آخر کارت بانکی اعلام شده با کارتی که از آن خرید انجام شده مطابقت داشته باشد).

11. در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی اصل بلیط یا رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است.

۱2. نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها در بلیط مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است و امیدپرواز در این مورد مسئولیتی ندارد.

۱3. در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

۱4. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

۱5. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

۱6. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

۱7. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

۱8. اگر تعداد مسافرین در یک رزرو بیش از ۹ نفر باشد گروه محسوب شده و امکان رزرو آنلاین وجود ندارد و در این صورت مسافر جهت رزرو گروه می بایست با بخش پشتیبانی ۲۴ ساعته امید پرواز تماس حاصل فرماید.

۱9. اگر مسافر جانباز یا از خانواده شاهد باشد بلیط شامل تخفیف می باشد ، لیکن برای اعمال این تخفیف باید به شرکت امید پرواز مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز اعمال تخفیف را تحویل داده و بلیط را به صورت حضوری دریافت نماید لذا امکان اعمال تخفیف در بلیط های صادر شده آنلاین وجود ندارد.

 

    

نکته ۱) ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام می‌کند محاسبه می‌شود. بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، ۵ دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در جدول فوق را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، امیدپرواز مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد.

نکته ۲) در صورتی که مبدأ پرواز شما از تهران می باشد، با توجه به شرکت هواپیمایی مربوطه، شما باید به ترمینال مربوطه در فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید که به شرح ذیل می باشد :

در خصوص پروازهای زاگرس و کیش ایر به ترمینال شماره ۱ فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید و در خصوص پرواز های ایران ایر، ایران ایر تور، نفت، قشم ایر، آتا، معراج به ترمینال شمارۀ ۲ فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید .در خصوص پروازهای تابان، آسمان، اترک، کاسپین و ماهان به ترمینال شماره ۴ فرودگاه مهرآباد مراجعه نمایید.

 توجه : در صورت داشتن حیوان خانگی حتماً قبل از سفر با مرکز پشتیبانی امیدپرواز تماس بگیرید .

 

شرایط ویزا و اقامت

بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند ؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا ، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. به عبارت دیگر برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه ، باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید، که بدون داشتن ویزای این کشورها ، سفرتان امکان‌پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتماً از قبل دربارۀ سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.

در صورتی که هنوز ویزای خود را از سفارت دریافت نکرده اید، حداکثر تا 10 روز قبل از زمان پرواز اطلاعات ویزای خود را جهت درج در بلیط به کارشناسان ما در پشتیبانی امیدپرواز اطلاع دهید (تلفن تماس پشتیبانی 3165-061)؛ چرا که در صورت آماده نشدن ویزا از طرف سفارت، امیدپرواز مسولیتی در قبال بلیط خریداری شده ندارد و این بلیط مشمول قوانین کنسلی می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا، و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین شده توسط سفارت مندرج در ویزا را توجه کنید. پیش‌آمدن هرگونه مشکل ناشی از موارد ذکر شده برعهده‌ی مسافر می‌باشد.

ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی امیدپرواز تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ترانزیت در اغلب کشور ها اعم ازکشورهای آسیایی و اروپایی و امریکایی تا 8 ساعت متعارف و قابل قبول از طرف شرکتهای هواپیمایی مختلف می‌باشد، درغیر این ‌صورت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیاز و یا عدم نیاز به ویزای ترانزیت با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

درصورت ترانزیت در دوکشور اروپایی (تحت شنگن) و بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهید بود.

با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن کشور گرفته‌اید.

در صورت داشتن ویزای شنگن 1 بار ورود, اجازه خروج از شنگن و ورود مجدد را ندارید.

برای پرواز با هواپیمایی چین جنوبی (سیزد) یا China Southern ، در تمامی مسیرها مسافر نیازمند اخذ ویزای چین می‌باشد. به عبارت دیگر در صورت پرواز با این ایرلاین برای مقاصد غیر از کشور چین نیز، مسافر نیازمند اخذ ویزای ترانزیتی می‌باشد، همچنین به اطلاع می رساند تمام پرواز های این ایرلاین در شهر ارومچی یک توقف جهت سوخت گیری دارد.

مسافرینی که قصد سفر به کشور عمان (شهر مسقط) را دارند ، می‌بایست حتما حداقل مبلغ 300 دلار امریکا یا معادل آن به ريال عمان به همراه داشته باشند همچنین مسافرین می‌بایست بلیط برگشت به همراه داشته باشند و در صورت نداشتن بلیط برگشت از پذیرش و سوار شدن مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد.

مسیر بلاروس و قزاقستان با هواپیمایی ایرفلوت نیازمند ویزای روسیه می‌باشد اگر بلیط یک طرفه است ویزای یک طرفه و اگر 2 طرفه است ویزای 2 بار ورود نیازمند است.

هواپیمایی تای ایرویز در مسیر کره جنوبی (سئول) با یک توقف در هنگ کنگ انجام می‌شود که نیازمند به ویزای هنگ کنگ و یا پاسپورت کره یا پاسپورت امریکا می‌باشد.

شهرهای امریکای جنوبی و آفریقا در صورتی که یک ترانزیت در رفت و یک ترانزیت در برگشت در حوزه شنگن داشته باشد نیازمند ویزای ترانزیت شنگن 2 بار ورود یا مولتی می‌باشد و در صورتی که 2 ترانزیت در رفت و 2 ترانزیت در برگشت دارد کلا نیازمند ویزای شنگن مولتی می‌باشد.

در صورتی که قصد دارید از ایرلاین هایی که شرایط صدور بلیط با تخفیف بالای 60 سال یا تخفیفات دانشجویی را دارند ، بلیط تهیه نمایید ، لطفا با پشتیبانی امیدپرواز 3165-061 تماس حاصل فرمائید.

 

نکات مهم

1- با توجه به اطلاع رسانی ایرلاین تابان از پذیرش مسافران اتباع افغانی ، پاکستانی ، هندوستانی و عراقی در مسیرهای: امام به استانبول و امام به تفلیس معذور میباشد.

پذیرش مسافرین تنها در صورت کامل بودن مدارک اعم از بیمه نامه ، بلیت برگشت ، واچر هتل و .... در مسیر امام به تفلیس و ویزای غیر جعلی با اقامت یکساله در مسیر امام به استانبول امکان پذیر است.

2- با توجه به اطلاع رسانی ، ایرلاین قشم ایر از پذیرش مسافران اتباع افغانی ، پاکستانی ، هندوستانی و عراقی در مسیر امام  استانبول امام  معذور میباشد.

در صورت رزرو آنلاین تمام عواقب به عهده رزرو گیرنده میباشد.

3- با توجه به اطلاع رسانی ، ایرلاین  "ایران ایرتور"  از پذیرش مسافران اتباع افغانی ، پاکستانی ، هندوستانی و عراقی در مسیر امام  استانبول معذور میباشد.

پذیرش مسافرین تنها با داشتن ویزای ترکیه امکان پذیر است.

لازم به ذکر است در صورت رزرو آنلاین بدون در نظر گرفتن مورد فوق تمام عواقب به عهده رزرو گیرنده میباشد.

4. با توجه به نوع شرکت هواپیمایی ، مسیر پرواز ، کلاس پروازی و ... شرایط و ضوابط استرداد ، تغییر تاریخ ، تعویض بلیط ، NO SHOW ( جا ماندن از پرواز ) متفاوت می باشد که در هنگام رزرو بلیط در قسمت قوانین ذکر شده است .

5. کنترل ممنوعیت خروج از کشور به عهده مسافر می باشد .

6. افراد بالای 17 سال برای اطلاع از زمان مشمولیت و تاریخ اجازه خروج از کشور ، می بایست قبل از رزرو بلیط از اداره گذرنامه شهرستان خود استعلام نمایند .

7. امید پرواز اقدام به فروش بلیت اینترنتی می کند و مسئولیت تأخیر و تعجیل و کنسلی پرواز به عهده ایرلاین مربوطه می باشد .

8. هنگام ثبت نام و رزرو بلیط ، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف لاتین وارد شود زیرا امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد .

9.  در پروازهای خارجی حضور مسافر سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی می باشد .

10. حداقل اعتبار گذرنامه 6 ماه از تاریخ شروع مسافرت می باشد .

11. بر اساس قوانین موجود ، صدور بلیط در مسیر های عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان ، هند ، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و در صورت خرید بلیط توسط این افراد تمام مسئولیت های بعدی بعهده خود کاربر خواهد بود.

12 . مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت به عهده مسافر است در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره 0613165 تماس حاصل فرمایید .

13. میزان حمل بار مجاز مسافر با توجه به نوع شرکت هواپیمایی ، کلاس پرواز و مسیر پروازی متفاوت می باشد، که در هنگام رزرو بلیط در قسمت قوانین ذکر شده است .

بلیط:

قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیط های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.

تمام بخشهای عمليات خريد بلیط در امیدپرواز مشمول قوانين جاری تجارت الکترونيک در کشور بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

 

شرایط خرید بلیط اتوبوس:

پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و...) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییری بلیط باید استرداد گردد.

ارائه شماره بلیط به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت فرمایید.

خرید بلیط هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره بلیط را به شما ارائه کند.

حداقل ۳۰ دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده از سامانه (شماره ارسال‌شده به تلفن همراه شما) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت نمایید.

اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می پذیرد، لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است.

سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی شرکت مسافربری به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد و امیدپرواز مسئولیتی در قبال آن ندارد.

برخی سرویس ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس ها شهر دیگری می باشد. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می گیرد و امیدپرواز مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد.

در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب 50 درصد ظرفیت وسیله نقلیه نرسد، شرکت صادر کننده بلیط میتواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیط فروخته است، مسافران را به شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان بلیط صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در بلیط اولیه مسافران یک ساعت خواهد بود.

در صورتی که جهت سفر خارجی یا داخلی نیاز به ارائه بلیط کاغذی به سازمان خاصی باشد، باید به پایانه مبدا مراجعه کرده و بلیط خود را دریافت کنید. بدیهی است که بلیط ارائه شده توسط امید پرواز تنها جنبه نمایش و نگهداری اطلاعات برای مسافران را دارد.

در صورتی که کمتر از 30 دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد، پیشنهاد می شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین و از دست دادن سرویس مورد نظر مسوولیت آن به عهده خود شما می باشد.

 

شرايط استرداد بلیط اتوبوس:

قوانین استرداد بلیط سازمان حمل و نقل برای سرویس های مختلف براساس ساعت خرید بلیط و حرکت اتوبوس متفاوت بوده و برای هر کدام در بخش اطلاعات بیشتر و قوانین استرداد مشخص شده است.

نکته: هزینه کنسلی بلیط سفرهای خارجی تابع قوانین بلیط های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند.

امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط تا سه روز بعد از حرکت اتوبوس فراهم می‌باشد و پس از این مدت تنها به صورت حضوری در پایانه‌ی مبدا قابل استرداد است.

پس از استرداد ، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می شود و مبلغ 5000 ریال بابت کارمزد بانکی کسر خواهدشد.

وجه حداکثر ظرف 72 ساعت به حساب شما برگشت داده خواهدشد.

وجه بلیط به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است.

فقط بلیط هایی قابل استرداد می باشند که به واسطه همین سامانه خریداری شده اند.

فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.

توجه داشته باشیدکه برای استرداد، بلیط تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهدشد.

دریافت وجه استرداد در پایانه مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکان پذیر است. مشروط به این که بلیط قبلا در سایت استرداد نشده باشد.

با توجه به اختلاف زمانی بین درخواست استرداد و تایید توسط تعاونی، حتما باید جهت عدم تغییر درصد جریمه، حداقل 5 دقیقه قبل از اتمام بازه زمانی مربوطه درخواست استرداد ثبت شود.

در صورتی که زمان درخواست استرداد در هر دو بازه زمانی جریمه 10 درصدی و 50 درصدی باشد، جریمه بلیط به صورت 50 درصدی محاسبه می شود.

 

بلیت:

برای خردسالان زیر دو سال در صورت تمایل به داشتن جا باید از گزینه خردسال استفاده شود در غیر این صورت مبلغ بيمه ( ده درصد بهای بلیت بدون اختصاص جا) لحاظ می شود.

افراد 2 تا 12 سال نیم بها می باشند لذا از گزینه خردسال استفاده شود.

صدور بلیت برای افراد ذكور زیر 6 سال در کوپه ویژه خواهران بلامانع می باشد در صورت صدور بلیت برای سنین بالاتر بليت استرداد می گردد.

در صورت استفاده نادرست از سهمیه ها، بلیت باید استرداد شود .

از دریافت بلیتی که به نام شما نیست یا بليت مخدوش و دارای قلم خوردگی، خودداری کنید .

بلیت باید به نام مهمان باشد، از وارد نمودن اسامی تکراری یا مخفف جدا خودداری کنید . دارندگان بلیت های غیر همنام، بدون بلیت تلقی می شود.

صدور بلیت نیم بها برای جانبازان عزیز و خانواده معظم شهدا (فقط مادر، پدر، همسر و فرزند شهيد) با ارائه ي اصل کارت شناسایی معتبر بنیاد صرفاً در کلیه مراکز فروش طرف قرارداد امکان پذیر است همچنین کارت شناسایی معتبر را در طول سفر به همراه داشته باشيد.

در صورت استفاده از سهمیه های شاهد و یا جانباز در هنگام صدور بلیت، همراه داشتن کارت ایشان (معتبر) در هنگام سوار شدن  به قطار الزامی است.

 

کوپه دربست:

با توجه به اینکه امکان رزرو بلیت با نام و تعرفه تکراری در سامانه فروش اینترنتی امکان پذیر نیست، در صورتی که قصد در بست کردن کوپه را دارید از گزینه دربست کوپه استفاده کنید . بدین صورت که ابتدا تعداد دقيق مهمان ها در قسمت مربوطه وارد شود (تعداد بزرگسال، خردسال و ...) سپس تیک کوپه دربست زده شود.

برای درست کردن کوپه در صورتی که تعداد مهمان ها کمتر از تعداد صندلی های کوپه باشد، باید گزینه دربست کوپه را انتخاب و تعداد واقعی مهمان ها را در قسمت مربوطه وارد کنید . (اسامي كليه مهمان ها باید در قسمت مشخصات ثبت شود . به طور مثال یک خانواده متشکل از پدر، مادر و یک فرزند خردسال، تعداد بزرگسال2 و تعداد خردسال 1 وارد شده و سپس برای درست کردن کوپه تیک کوپه درست زده شود.

 

چاپ بلیت:

با استفاده از گزینه چاپ بلیت که در صفحه مشخصات نمایش داده می شود بليت خود را چاپ کنید و با همان برگه به قطار سوار شوید.

چاب بليت در كليه ایستگاه های دارای فروش بلیت و مراکز فروش سطح شهر با پرداخت 10.000 ریال برای هر برگ میسر است .

لطفا از چاپ بلیت بر روی کاغذهای آرم دار و طرح دار جدا خودداری شود.  دقت کنید کلیه بلیت ها بر روی کاغذ A4 دورو سفید چاپ شود.

در صورت عدم دریافت نسخه چاپی بلیت، کلیه مسئولیت های بعدی با خود مهمان خواهد بود (در صورت خسارتی شدن قطار، از پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه چاپی بلیت امکان پذیر می باشد).

 

استرداد بلیت:

برای استرداد بلیت در مراکز فروش کارت شناسایی مهمان را همراه داشته باشید.

باز پرداخت خسارت به بلیت هایی که خسارتی شده است، صرفا با کارت ملی مهمان ها و نسخه چاپی بلیت امکان پذیر است .

 

زمان استرداد

مبلغ استردادی

تا ساعت 12 ظهر روز قبل از حرکت

90 درصد بهای بلیت

از ساعت 12 ظهر روز قبل از حرکت، تا 3 ساعت مانده به حرکت

70 درصد بهای بلیت

از 3 ساعت قبل از حرکت تا لحظه حرکت

50 درصد بهای بلیت

 

 

 

 

 

 

 

نکته: استرداد بلیت پس از حرکت مقدور نیست .

1. بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید که بدون داشتن ویزای این کشورها، سفرتان امکان‌پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتماً از قبل درباره‌ی سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.

2. در صورتی که هنوز ویزای خود را از سفارت نگرفته اید، حداکثر تا 10 روز قبل از زمان پرواز اطلاعات ویزای خود را برای درج در بلیط به کارشناسان ما در پشتیبانی امیدپرواز اطلاع دهید؛ چراکه در صورت‌ آماده نشدن ویزا از طرف سفارت، امیدپرواز مسئولیتی در قبال بلیط خریداری شده ندارد و این بلیط مشمول قوانین کنسلی می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا، و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین‌شده که توسط سفارت در ویزا درج شده است، توجه کنید. پیش‌آمدن هرگونه مشکل ناشی از موارد ذکرشده برعهده‌ی مسافر است.

3. ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی امیدپرواز تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ترانزیت در کشورهای اروپایی و امریکایی باید کمتر از 8 ساعت باشد، درغیر این ‌صورت مسافر باید ویزای ترانزیت تهیه کند. همچنین درصورت توقف ترانزیت در بیشتر از دوکشور اروپایی (تحت شنگن) ، باید ویزای شنگن بگیرید.

4. با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن گرفته‌اید.

5. در صورت داشتن ویزای شینگن 1 بار ورود، اجازه‌ی خروج از شینگن و ورود مجدد را ندارید.

6. از آن جایی‌که هواپیمایی اتحاد در مسیر تهران ــ‌ تورنتو در دوبلین توقف دارد، داشتن ویزای ترانزیت الزامی است.

7. تمام مسیرهای هواپیمایی چین جنوبی (سیزد) به جز مسیرهای داخل چین، به ویزای چین نیاز دارند.

8. برای پرواز در مسیرهای بلاروس و قزاقستان با هواپیمایی ایرفلوت به ویزای روسیه نیاز دارید، اگر بلیط یک‌طرفه است ویزای یک‌طرفه و اگر دو طرفه است ویزای دو بار ورود ضروری است.

9. برای سفر با ایرلاین تای ایرویز در پروازهای  بالای 12 ساعت ترانزیت باید ویزای بانکوک تهیه کنید.

10. پرواز هواپیمایی تای ایرویز در مسیر کره جنوبی (سئول) با یک توقف در هنگ‌کنگ انجام می‌شود که نیازمند به ویزای هنگ‌کنگ یا پاسپورت کره یا پاسپورت امریکا است.

11. برای پرواز به شهرهای امریکای جنوبی در صورتی که یک ترانزیت در رفت و یک ترانزیت در برگشت داشته باشید، لازم است که ویزای ترانزیت شنگن دوبار ورود یا چندبار ورود (مولتی) بگیرید و در صورتی که  دو ترانزیت در رفت و دو ترانزیت در برگشت داشته باشید، کلا باید ویزای شنگن چندبار ورود (مولتی) بگیرید.

12. مسافرینی که قصد تهیه بلیط از طریق لندن با شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به سایر کشورها را دارند، حتماً می بایست ویزای ترانزیت انگلیس را تهیه نمایند در غیراینصورت مسافر دیپورت شده و مسئولیت آن بعهده کاربر رزرو گیرنده می باشد.

 

 نکاتی درباره‌ی سفر به کشورهای بدون ویزا 

مسافران ایرانی، می‌توانند بدون نیاز به ویزا به چند کشور دنیا سفر کنند؛ طبق فهرستی که در سال ۲۰۱۶ صادر شده، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجموع ۱۱ کشور هستند. در ۲۷ کشور هم ویزا در مرز یا فرودگاه برای ایرانیان صادر می‌شود. صدور ویزا در مرز به این معنی است که مسافران در مقابل پرداخت مبلغی در مرز یا فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت می‌کنند. در این نوع ویزا، امکان ریجکتی وجود ندارد و دریافت ویزا ۱۰۰ درصد است.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آفریقا

صدور ویزا در مرز

1. یپ‌وردر

2. کومور

3. جیبوتی: ویزای جیبوتی تنها تا ۱ ماه اعتبار دارد و بعد از ورود، بیشتر از این مدت نمی‌توانید در آن بمانید.

4.  کنیا: در صورت ورود به کنیا، تنها تا ۳ ماه اجازه‌ی اقامت در این کشور را دارید.

5. ماداگاسکار: مدت زمان مجاز برای اقامت در ماداگاسکار بعد از ورود به آن، ۹۰ روز است.

6. موزامبیک: بعد از ورود به موزامبیک تنها تا ۳۰ روز اجازه‌ی اقامت در آن را دارید.

7.  تانزانیا: ویزای تانزانیا بعد از ورود به کشور تا ۱ ماه اعتبار دارد و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید.

8. توگو: ویزای توگو ۷ روزه است و بعد از این تاریخ باید از کشور خارج شوید.

9. اوگاندا

10. سیشل: مدت اقامت در سیشل تا ۳ ماه بعد از ورود است.

11. موریتانی

12.  گینه بیسائو: بعد از ورود به گینه بیسائو تا ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت در این کشور را دارید.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا

بدون ویزا

1. کردستان عراق

2.  مالزی: بعد از ورود به مالزی، تنها تا ۱۴ روز اجازه‌ی اقامت در آن را دارید و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید.

3. ارمنستان: بعد از ورود به ارمنستان تا 9۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید

 

صدور ویزا در مرز

1. لائوس: بعد از ورود به لائوس می‌توانید تا ۳۰ روز در این کشور اقامت کنید.

2. نپال: بعد از ورود به نپال، ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید.

3. تیمور شرقی: ویزای تیمور شرقی ۳۰ روزه است و بعد از ورود، بیشتر از این تاریخ نمی‌توانید در آن بمانید.

4.  سوریه: بعد از هربار ورود به سوریه، تا ۹۰ روز می‌توانید در آن بمانید.

5.  لبنان: کشور لبنان بعد از ورود، تا ۱ ماه به شما اجازه اقامت در کشور را می‌دهد.

6.  مالدیو: برای سفر توریستی به مالدیو، بعد از ورود تا ۳۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید.

7. سریلانکا: ویزای سریلانکا تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

8.  کامبوج: ویزای کامبوج ۳۰ روزه است.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا

بدون ویزا

1. ترکیه: بعد از ورود به ترکیه تا ۹۰ روز اجازه‌ی ماندن در این کشور را دارید.

2. صربستان: بعد از ورود به صربستان تا 30 روز اجازه‌ی ماندن در این کشور دارید و با این اجازه‌ی ورود نمی‌توانید به اتحادیه‌ی اروپا حوزه‌ی شنگن، کرواسی، بلغارستان، رومانی، امریکا و کانادا و استرالیا سفر کنید.

صدور ویزا در مرز

3. گرجستان: بعد از ورود به گرجستان تا 45 روز می‌توانید در این کشور بمانید.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا

بدون ویزا

1. اکوادور: بعد از ورود به اکوادور تا ۹۰ روز می‌توانید در این کشور بمانید.

2.  گویان: مدت زمان مجاز برای اقامت در گویان بعد از هر بار ورود، ۳۰ روز است.

3. هائیتی: بعد از ورود به هائیتی تا ۳ ماه اجازه‌ی اقامت در آن را دارید.

4.  نیکاراگوئه: نیکاراگوئه تا ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت بعد از هر بار ورود را به مسافران ایرانی می‌دهد.

5. ونزوئلا: مدت زمان اقامت در ونزوئلا بعد از ورود تنها تا ۱۵ روز است.

صدور ویزا در مرز

4.  بولیوی: ویزای بولیوی تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

 

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه

بدون ویزا

1.  نیووی: زمان مجاز برای اقامت در نیووی بعد از هربار ورود تا ۳۰ روز است.

2. ایالات فدرال میکرونزی: بعد از ورود به میکرونزی باید تا ۳۰ روز بعد کشور را ترک کنید.

صدور ویزا در مرز

1.  جزایر کوک: ویزای جزایر کوک تا ۳۱ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

2.  پالائو: ایرانیان تا ۳۰ روز بعد از هربار ورود می‌توانند در پالائو بمانند.

3. ساموآ غربی: ویزای ساموآی غربی تا ۶۰ روز اعتبار دارد.

4. تووالو: ویزای تووالو ۱ ماهه است و باید بعد از این مدت کشور را ترک کنید.

 

1.  تغییر اسم مسافر امکان‌پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، برای تغییر نام مسافر باید بلیط کنسل و دوباره صادر شود که شامل جریمه‌ی کنسلی خواهد شد.

2. امکان رزرو آنلاین برای ارائه به سفارت وجود ندارد، لطفا در صورت نیاز با همکاران ما در آژانس تماس بگیرید.

3. به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه کنید و زمان کافی برای جابه‌جایی بین دو ترمینال را در نظر بگیرید.

4. سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت دهید.

5.  حضور مسافران پروازهای خارجی حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.

7.  صدور پرواز یک طرفه تنها زمانی امکان‌پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

اقامت دائم یا موقت کشور مقصد

ویزای بلندمدت با شرایط تاریخ انقضای بیش از یک‌سال (برای مثال ویزای دانشجویی)...

داشتن بلیط ادامه‌ی مسیر

11. پیش از خرید بلیط، تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ بلیط و ویزا به عهده مسافر است.

 

قوانین استثنایی شرکت‌های مختلف هواپیمایی

1. در پروازهای هواپیمایی کویتی با ترانزیت بالای 8 ساعت، اقامت در هتل‌های کشور کویت با پرداخت هزینه توسط مسافر ضروری است.

2. پروازهای هواپیمایی ایراسیا و پگاسوس  و ایرعربیا بار و پذیرایی ندارند.

3. مسافرانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی حوزه‌ی شنگن دارند، نمی‌توانند با هواپیمایی بریتیش ایرویز با ترانزیت در لندن، بلیط تهیه کنند

4. در پروازهای هواپیمایی اکراینی برای بلیط‌های بین کشورها که مبداء پرواز از ایران نیست، چک این فقط به صورت آنلاین (check in online) ممکن است.

5. هواپیمایی امارات برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند) در بریزبین (استرالیا) توقف دارد که نیازمند ویزای ترانزیت استرالیا است، در غیر این‌ صورت مبلغ 75 دلار از مسافر اخذ می‌شود یا مسافر دیپورت می‌شود

6. میزان بار هواپیمایی ایژین‌ در مسیرهایی که مبداء یا مقصدشان تهران باشد، هر بسته (PC) معادل 30 کیلو است. این میزان در مسیرهای داخلی اروپا هر بسته معادل 23 کیلو است.

7. میزان بار هواپیمایی عمان ایر هر بسته (PC) معادل 15 کیلو است و در صورتی که 2 بسته باشد، مجموع بار نباید از 30 کیلو تجاوز کند

 

قوانین استثنایی مسیر امریکا و کانادا و استرالیا 

1. مسافرانی که قصد سفر به امریکا و کانادا دارند، اگر 2 توقف در آمریکا و کانادا داشته باشند، در اولین توقف در آمریکا و کانادا بار مسافر تحویل داده می‌شود و مسافران می‌بایست خودشان بارشان را به ایرلاین بعدی تحویل دهند.

2. در مسیرهای امریکا و کانادا به محض ورود در اولین شهر، مسافران باید فرآیند چک ویزا (امیگریشن) را طی کنند، بنابراین اگر قصد سفر در این مسیر را دارید، مدت ترانزیت تا پرواز بعدی را حداقل 3 ساعت در نظر بگیرید.

3. در پرواز مسیر نیوزلند (آکلند) ویزای هوایی استرالیا ضروری است، لطفا قبل از تهیه‌ی بلیط شرایط اخذ ویزا را بررسی کنید

4. برای پرواز در مسیر کیتو (آمریکای جنوبی) با هر ایرلاینی، لازم است ویزای ترانزیت آن شرکت هواپیمایی را تهیه کنید

توجه: در صورت عدم توجه به موارد فوق، مسئولیت و خسارات وارده به عهده‌ی مسافر است و شرکت امیدپرواز هیچ تعهدی در قبال آن ندارد.

 

زمان شروع بیمه نامه، از زمان خروج بیمه گذار از مرز های قانونی کشور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و با بازگشت بیمه شده به کشور و یا اتمام مدت مندرج در بیمه نامه، خاتمه می یابد.

در صورت اتمام مدت مندرج در بیمه نامه و عدم بازگشت بیمه شده به کشور، بیمه نامه به هیچ وجه قابل تمدید نبوده و صدور بیمه نامه جهت بیمه شده ای که خارج از کشور می باشد، فاقد هر گونه اعتبار است.

بیمه نامه حداکثر تا 6 ماه پس از زمان صدور می بایست مورد استفاده قرار گرفته و بیمه گذار از کشور خارج گردد. در غیر اینصورت می بایست به منظور جایگزینی بیمه نامه و صدور بیمه نامه جدید به دفتر مرکزی و یا هر یک از شعب بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه نماید.

در صورت عدم اعطای ویزا از جانب سفارتخانه های اروپایی، ارائه اصل بیمه نامه ریجکتی سفارت و کپی گذرنامه (صفحات ویزا) که مشخص کننده عدم ارائه ویزا از جانب سفارت مربوطه می باشد، الزامیست. به منظور ابطال بیمه نامه نیز، می بایست به دفتر مرکزی و یا هر یک از شعب بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه شود. در صورت انصراف بیمه گذار از سفر، بیمه نامه مربوطه تنها پس از زمان انقضای روادید مربوطه امکان پذیر خواهد بود.

مسئولیت صحت اطلاعات بیمه نامه به عهده بیمه گذار بوده و در صورت بروز خطا در هر یک از موارد فیلد های اطلاعات ورودی، بیمه نامه می بایست ابطال گردیده و بیمه نامه جدید صادر گردد.

حداکثر مدت اعتبار بیمه نامه در خارج از کشور 92 روز می باشد. بیمه نامه های 6 ماهه و یکساله جهت سفر هایی با ورود مکرر (Multiple Entry) بوده که در آنها مدت هر سفر می بایست کمتر از 92 روز باشد. این بیمه نامه جهت اقامت برای مدت 6 ماه و یکسال در خارج از کشور فاقد اعتبار خواهند بود.

پرداخت مبلغ خرید توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان انجام می شود و افراد می توانند از همه کارتهای عضو شتاب استفاده کنند.

سیستم پرداخت اینترنتی توسط بانک های عامل به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود برخی اوقات ممکن است مسائلی در هنگام خرید اینترنتی به وقوع بپیوندد. اگر پول از حساب شما کسر شود، ولی به حساب بیمه سامان واریز نشود، معمولا پول در حساب های حد واسط بانک است. اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه فرد میبایست با واحد مالی بیمه سامان و یا بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

پس از اتمام موفقیت آمیز خرید، آدرس اینترنتی دانلود بیمه نامه در سایت بیمه سامان و همچنین به ایمیل فرد ارسال میشود. بیمه گذار میبایست با مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور بیمه نامه را پرینت نموده و بیمه نامه را در طول سفر خود همراه خود داشته باشد تا در صورت بروز مشکل کارشناسان شرکت کمک رسان بتوانند پرونده بیمه گذار را پیگیری نمایند.

خرید بیمه نامه از طریق پرتال آنلاین بیمه نامه مسافرتی سامان، به معنای قبول کلیه شرایط عمومی حاکم بر این بیمه نامه می باشد. لذا ضروری است شرایط عمومی مربوطه به هنگام خرید از طریق پرتال توسط بیمه گذار دانلود شود.

ثبت اطلاعات مشتریان:

 اگر در سایت امیدپرواز ثبت نام می کنید، باید یک ایمیل معتبر وارد کنید که از آن به طور مرتب استفاده می کنید، چرا که ایمیل هایی به آن ارسال خواهد شد. حساب هایی که با ایمیل های اشخاص دیگر یا با ایمیلی های موقتی باز می شود، ممکن است بدون اخطار قبلی، لغو شوند.

امیدپرواز هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارت و زیانهای وارده به مشتریان در اثر افشاء شدن شناسه کاربری و کلمه عبور از سوی خودشان بعهده نخواهد داشت.

در هنگام خرید محصول کد ملی، شماره پاسپورت و مشخصات خود را به دقت و کامل وارد کنید و حتما ایمیل و شماره تماسی که قرار می دهید معتبر باشد تا در صورت نیاز بتوان با شما تماس گرفت. ضمنا در صورتی که اطلاعات مندرج در حساب کاربری شما صحیح نباشد، هرگونه مشکل به وجود آمده در مراحل خرید متوجه خریدار می باشد .

 

تغییر تاریخ رزرو مقدور نیست و در این خصوص می بایست رزرو جدید با شرایط و مبالغ جدید صورت گیرد.

مکان کنسلی و مقدار جریمه کنسلی در هر بسته خریداری شده متفاوت است و با توجه به شرایط هر بسته به هنگام خرید به اطلاع مسافر میرسد.

مسافر موظف است شرایط کنسلی هر بسته را به صورت موردی چک کرده و با خرید هر بسته شرایط مربوط به آن را بپذیرد.

ممکن است هنگام خرید و پرداخت وجه هتل، ظرفیت هتل منتخب تکمیل شود. اگر این اتفاق پس از پرداخت وجه از سوی مسافر صورت گیرد، مبلغ به حساب ایشان عودت داده خواهد شد و می تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید. بنابراین کسر مبلغ از حساب به منزله اخذ قطعی واچر هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که خرید از طریق آن انجام شده است، عودت داده خواهد شد.

در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل، هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نخواهد شد و امیدپرواز در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو و نیست و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مسافر است و درصورت ایجاد خسارت به هتل توسط مهمان، کلیه خسارت ها از مسافر دریافت خواهد شد.

زمان پذیرش مهمان در هتل (Check in) عموما ساعت ۱۴:۰۰ است. پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مهمان مسترد نمی گردد.

اگر مسافر درخواست هایی همچون اتاق با دو تخت یک نفره، یا اتاق دارای امکان استفاده از دخانیات، ورود زودتر یا دیرتر از موعد و مواردی از این قبیل را داشته باشد،  امیدپرواز به هتل منتقل می کند و تایید نهایی در این خصوص با هتل است و امیدپرواز در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت. در صورتی که هر یک از درخواست ها مستلزم اخذ هزینه باشد، مسافر ملزم پرداخت آن به هتل است.

رزرو اتاقهای 3 تخته با توجه به شرایط اتاقهای هر هتل متفاوت است. ممکن است برخی از اتاقهای سه تخته جزء اتاقهای دو نفره بایک تخت اضافه باشند و یا به صورت 3 نفره باشند. توجه داشته باشید یا اتاقی انتخاب نمایید که در نام اتاق عبارت "تریپل" (اتاق سه تخته) و یا "اکسترابد" (تخت اضافه) ذکر شده باشد، در غیراینصورت هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفر سوم مستقیما در هتل از مسافرین محترم دریافت خواهد شد. ممکن است اتاق سه تخته با اتاق دو تخته از نظر سایز و اندازه اتاق یکی باشند، انتخاب اینکه اتاق مشمول کدام یک از موارد مذکور میگردد، بستگی به میزان ظرفیت و شرایط هتل در زمان تحویل اتاق به مسافر دارد، امیدپرواز در این خصوص مسئولیتی جهت پاسخگویی نخواهد داشت.

در صورتی که رزرو تایید شده مسافر به دلایلی خارج از اراده امیدپرواز لغو شود، امیدپرواز تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا اتاق یا هتل دیگری را که از نظر قیمت و مشخصات مشابه هتل رزرو شده باشد به مسافر پیشنهاد دهد.

قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتلها، افراد بالای 6 سال بزرگسال محسوب میگردند و شرایط رزرو برای بزرگسال نسبت به آنان جاری است. مسافر می بایست به هنگام خرید برای کودک بالای شش سال این مسئله را مد نظر قراردهد. در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. امیدپرواز هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

در صورت نیاز به تخت برای کودک مسافر زیر 6 سال، شرایط رزرو برای بزرگسال نسبت به آنان جاری است. مسافر می بایست به هنگام خرید برای کودک زیر 6 سال این مسئله را مدنظر قرار دهد در صورت عدم رعایت شرایط، به هنگام پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مسافر در هتل پرداخت می گردد و هیچ نوع مسئولیتی دراین خصوص متوجه امیدپرواز نخواهد بود.

در صورتیکه هتل به هر دلیلی، امکان پذیرش مهمان با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، مهمان باید با واحد پشتیبانی شبانه روزی امیدپرواز با شماره 0613165 تماس گرفته تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش مهمان توسط هتل منتخب، هتل مناسب دیگری مشابه هتل منتخب مهمان که از طرف تامین کننده پیشنهاد شده است برای مهمان جایگزین گردد. در صورت عدم پذیرش هتل پیشنهادی توسط مهمان، مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به مهمان استرداد می کند و امیدپرواز دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد.

پس از پرداخت مبلغ رزرواسیون هتل و قطعی شدن آن، واچر به صورت همزمان به ایمیل مسافر ارسال می گردد. ارائه واچر هتل به همراه مدارک شناسایی از سوی مسافر به مسئول پذیرش هتل الزامی است.

مسافر با انجام رزرو از سوی مسافر و تایید آن از سوی هتل، مقررات مربوط به هتل منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو از سوی هتل را به صورت همزمان پذیرفته است. به عبارت دیگر مسافر با آگاهی و اطلاع کافی از مقررات امیدپرواز و هتل، نسبت به رزرو اقدام نموده است. در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مسافر به صورت الکترونیک انجام میشود.

 

با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل ، امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، باید هتل کنسل شده و مجدداً خریداری شود، لذا کلیه اطلاعات ورودی توسط مسافر از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و شماره پاسپورت به صورت صحیح و دقیق وارد شود. در صورت عدم تطابق نام مسافر در واچر هتل و پاسپورت، مسافر پذیرش نخواهد شد.

اتاق رزرو شده از سوی مسافر غیر قابل انتقال به غیر است. مبنای تحویل اتاق به مسافر اطلاعات ثبت شده در وب‌سایت امیدپرواز است. در صورت عدم تطابق اطلاعات افراد با اطلاعات ثبت شده، مسافر پذیرش نخواهد شد.

در زمان رزرو هتل توسط مسافر ممکن است به دلیل زمان صرف شده، ظرفیت هتل و اتاق منتخب مسافر به وسیله دیگر مسافرین تکمیل گردد. اگر این اتفاق پس از کسر وجه از حساب مسافر حاصل شود وجه پرداخت شده به حساب ایشان بازگردانده خواهد شد و مسافر می‌تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید. بدیهی است کسر مبلغ از حساب مسافر به منزله ی رزرو قطعی نیست. درصورت انصراف از خرید توسط امیدپرواز در شرایط مذکور، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده عودت داده خواهد شد.

چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مربوط به کنسلی هتل و تاخیر و یا تعجیل به عهده مسافرین محترم است.

ساعت ورود و خروج به اتاق‌های هتل بر اساس قوانین مندرج در واچر هتل بوده و مسافران محترم در آن ساعت‌ها ملزم به دریافت و یا ترک اتاق‌ها هستند.در مورد آگاهی از ساعت دقیق ورود به هتل با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.

نکته: در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل ، هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نخواهد شد.

 

رزرو اتاق‌های 3 تخته با توجه به شرایط اتاق‌های هر هتل متفاوت است. ممکن است برخی از اتاق‌های سه تخته جزء اتاق‌های دو نفره بایک تخت اضافه باشند و یا به صورت 3 نفره باشند. توجه داشته باشید تا اتاقی انتخاب نمایید که در نام اتاق عبارت “تریپل”(اتاق سه تخته) و یا “اکسترابد/تخت اضافه” ذکر شده باشد، در غیر اینصورت هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرسوم مستقیما در هتل از مسافرین محترم دریافت خواهد شد. ممکن است اتاق سه تخته با اتاق دو تخته از نظر سایز و اندازه اتاق یکی باشند، انتخاب اینکه اتاق مشمول کدام یک از موارد مذکور می‌گردد، بستگی به میزان ظرفیت و شرایط هتل در زمان تحویل اتاق به مسافر دارد، امیدپرواز در این خصوص مسئولیتی جهت پاسخگویی نخواهد داشت.

قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتل‌ها، افراد بالای 4 سال بزرگسال محسوب می‌گردند و می‌بایست هنگام رزرو اتاق برای آنان تخت درنظر گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. امیدپرواز هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. در نظر داشته باشید رزرو اتاق برای افراد زیر سن قانونی که به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارند بستگی به قوانین کشور محل اقامت دارد، در صورت عدم توجه به شرایط سنی اقامت در برخی از هتلها که دارای شرایط سنی می باشد،کلیه مسئولیت و هزینه ها به عهده شخص مسافر می باشد.

هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن بستگی به قوانین هتل ( که در سایت امیدپرواز در بخش قوانین هتل در مقابل هر اتاق ذکر شده است) بستگی دارد:

برخی هتل‌ها از لحظه خرید غیر قابل استرداد هستند.

برخی هتل‌ها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد هستند.

و برخی در صورت عدم استفاده ، هزینه یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می‌شود.

با توجه به اینکه کلیه شرایط فوق در سایت امیدپرواز قید شده لذا در صورت درخواست ابطال رزرو، بر اساس قوانین بیان شده مسافرین گرامی اقدام به کنسلی می‌نمایند.

چنانچه مسافر ممنوع‌الخروج بوده و یا در برخی مقاصد در بدو ورود مسافر به فرودگاه کشور مقصد ، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت به فرودگاه به مسافر برگشت داده شود، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه سایت امیدپرواز نخواهد بود.

در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد ، قوانین کنسلی هتل از سمت مسافر دقیقا مشابه قوانین کنسلی ذکر شده بوده و امیدپرواز قوانین ویژه‌ای برای مسافر در نظر ندارد همچنین مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است.

در صورتی که مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد ،کلیه هزینه‌های مربوط دریافتی جهت رزرو هتل همانند قوانین کنسلی محاسبه می‌گردد.

رعایت اخلاقیات در طول سفر از سوی مسافر و همچنین رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می‌تواند نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی باشد. لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی یا مواردی که احیاناً در کشور مقصد غیر‌مجاز بوده ، بر عهده مسافر خواهد بود.

درصورتی که مسافران به صورت گروهی یا خانوادگی اقدام به رزرو هتل نمایند و یکی از مسافران به هرنحوی نتواند از خدمات رزرو شده استفاده نماید (اعم از اینکه صدور ویزا و یا بلیط هر یک از مسافران رد یا با تأخیر مواجهه گردد) شرایط استفاده از خدمات برای سایر مسافران کمافی‌السابق خواهد بود و در صورت عدم استفاده آنان از خدمات هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه امیدپرواز نخواهد بود. قابل ذکر است شخصی که در وب سایت امیدپرواز در مسافرت‌های گروهی یا خانوادگی اقدام به ثبت نام می‌نماید و یا قرارداد گشت‌های خارجی به نمایندگی از سایر مسافران منعقد می‌نماید، به عنوان نماینده مسافران شناخته خواهد شد و هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه صرفا از طریق نماینده مسافران امکان‌پذیر است. امیدپرواز هیچگونه مسئولیتی در قبال پاسخ به سایر مسافران نخواهد داشت.

حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و اقامت در هتل کشور مقصد به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن و یا صدمه وارد شدن به اموال، امیدپرواز مسئولیتی ندارد.

پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده مسافر است.

در خصوص عدم ارائه هر گونه خدمات از سوی هتل از جمله ترانسفر رایگان، هتل مربوطه پاسخگو خواهد بود.

در برخی از کشورها از جمله روسیه، امارات متحده عربی، مالزی، صربستان وکشورهای عضو شنگن مبالغی تحت عنوان مالیات توریست، مالیات شهری و... به ازای هر شب اقامت از گردشگران اخذ می‌گردد و پرداخت این عوارض به عهده مسافر خواهد بود و خارج از حوزه اختیارات و مسئولیت‌های امیدپرواز قرار دارد.

در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، کلیه خسارت‌ها از مسافر دریافت خواهد شد. برخی هتل‌ها مبلغی را تحت عنوان وجه تضمین (Deposit) از مسافر اخذ می‌نمایند تا در صورت بروز هرگونه خسارت از سوی مسافر از محل وجه تضمین دریافتی نسبت به جبران خسارات وارده اقدام نمایند.

جهت ورود به برخی از هتل ها داشتن credit card برای مسافر الزامی است. جهت کسب و اطلاعات بیشتر مسافر می‌تواند با شماره پشتیبانی تماس حاصل فرماید.

کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه مسافر و شرایط سنی همراهان و صحت اطلاعات ورودی بر عهده مسافر است.

در صورتی که عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب به دلایلی غیر از دلایل منتسب به مسافر صورت پذیرد. امیدپرواز تمام تلاش خود را جهت رفع موانع موجود بعمل می‌آورد، در صورت عدم رفع، امیدپرواز هتل مناسب دیگری را در کمترین زمان ممکن با همان شرایط برای مسافر انتخاب و جایگزین می‌نماید. در صورت عدم پذیرش هتل جایگزین توسط مسافر، هزینه دریافتی به درخواست ایشان عودت داده خواهد شد. بدیهی است اقدامات مذکور از سوی امیدپرواز منوط به تماس با واحد پشتیبانی امیدپرواز خواهد بود.

اطلاعات مندرج در وب سایت امیدپرواز در خصوص اطلاعات هتل‌ها، توسط همان هتل و یا تامین‌کنندگان آن تهیه و به امیدپرواز ارایه گردیده است، این اطلاعات اعم و نه محدود به موقعیت، امکانات و سرویس های اتاق‌ها ، نقشه و تصاویر هتل‌ها، قیمت‌های به روز شده است. امیدپرواز تمام تلاش خود را جهت ارایه صحیح اطلاعات ماخوذه خواهد داشت اما در خصوص صحت اطلاعات ارایه شده از سوی هتل‌ها و یا تامین‌کننده‌ها مسئولیتی نخواهد داشت. جهت کسب و اطلاعات بیشتر مسافر می‌تواند با شماره پشتیبانی تماس حاصل فرماید.

 

پیش از خرید :

اطلاعات مربوط به هتل‌ها، توسط هتل‌ تولید می‌شود. این اطلاعات شامل ستاره، قیمت‌، موجودی اتاق‌ها، قوانین کنسلی، ظرفیت اتاق‌ها است و مسئولیت صحت آن، بر عهده‌ی هتل است.

قیمتی که در بخش ورود به درگاه پرداخت بانک در سایت امیدپرواز نمایش داده می‌شوند، مبلغی است که خریدار برای کل مدت اقامت و برای کل اتاق‌های درخواستی می‌پردازد.

شماره اتاق، طبقه و مواردی از این دست، هنگام ورود بر اساس موجودی هتل و در لحظه تخصیص داده می‌شود؛ مسافران می‌توانند موضوعات و مطالب مد نظر را در بخش توضیحات یادداشت نمایند تا در صورت امکان و موافقت هتل، امیدپرواز سرویس مورد نظر را حدالمقدور برای مسافر فراهم آورد.

بدیهی است رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شب‌های درخواست شده طبق مواردی که در واچر ذکر شده است، است. مسافر می‌بایست به هنگام رزرو هتل به مشخصات و خدمات هتل توجه نموده تا هتلی متناسب با خدمات درخواستی رزرو نماید. خدماتی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، پارکینگ و یا اجاره‌ی خودرو و... خارج از خدمات ارایه شده از سوی وب سایت امیدپرواز است. همچنین قوانین هتل‌ها در خصوص مینی بار و یا صندوق امانات متفاوت است و معمولا جزء خدمات اضافه محسوب گردیده و جهت ارایه خدمات مذکور هزینه اضافه توسط هتل از مسافر دریافت می‌گردد. درصورت ثبت درخواست‌های ویژه مسافر در قسمت ملاحظات، امیدپرواز درخواست‌های مذکور را به هتل منتقل می‌نماید. با توجه به اینکه تایید نهایی درخواست‌ها از طرف هتل خواهد بود، امیدپرواز تایید نهایی آن توسط هتل را تضمین نمی‌نماید.

با رزرو اتاق از هتل، خریدار با شرایط کنسلی آن اتاق موافقت می‌کند. هزینه‌ کنسلی بسته به زمان رزرو و نوع هتل و اتاق متفاوت است؛ پیش از خرید، شرایط کنسلی هر اتاق را با دقت مطالعه کنید. این قوانین در صفحات اطلاعات هتل، تکمیل خرید و همچنین واچر که پس از خرید ارسال می‌شود، قابل مشاهده هستند.

زمان ورود/خروج مسافر به/از هتل، در صفحات اطلاعات هتل، تکمیل خرید و ایمیل واچر که پس از خرید ارسال می‌شود، قابل مشاهده‌اند. مسافران طبق همان زمان‌بندی برنامه‌ریزی کرده تا ملزم به پرداخت هزینه مضاعف در راستای تعجیل در ورود و تاخیر در خروج نشوند.

 

هنگام خرید :

سایت امیدپرواز به ازای صدور قطعی واچر و رزرو قطعی از سمت هتل مبلغ مورد نظر را از حساب کاربر کسر می‌نماید. حال اگر پرداخت ، به هر دلیلی از درگاه پرداخت موفقیت‌آمیز نباشد، هزینه‌ی کسر شده از حساب کاربر، طبق قوانین بانکی حداکثر در طول زمان چند ساعت به حساب خریدار بازگشت داده خواهد شد. این کار مستقیما توسط بانک انجام شده و در صورتیکه پس از خرید موفق به دریافت واچر شود هیچ‌گونه مبلغی به حساب کاربر عودت داده نخواهد شد.

 

پس از خرید :

بعد از پرداخت مبلغ رزرو، صورت‌حساب و واچر قطعی اقامت هتل در منوی “رزروهای من > هتل خارجی” موجود است.

امیدپرواز متعهد میشود که بعد از انجام رزرو و صدور واچر، اتاق‌های درخواستی طبق تاریخ درج شده در واچر رزرو قطعی شده باشند.

هزینه امکانات یا خدمات جانبی هتل، شامل این رزرو نیستند. همچنین در برخی مقاصد ممکن است مالیات شهری یا مالیات مسافری به‌صورت جداگانه، در محل و به صورت نقدی دریافت شود. در صورتی که برای موارد ذکر شده در واچر، درخواست پرداخت هزینه‌ از مسافر شد، خریدار می‌تواند برای حل مشکل با تیم پشتیبانی امیدپرواز تماس حاصل فرماید.

در صورتی که رزرو تایید شده مسافر به دلایلی خارج از اراده امیدپرواز لغو شود، امیدپرواز تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا اتاق یا هتل دیگری را که از نظر قیمت و مشخصات مشابه هتل رزرو شده باشد به مسافر پیشنهاد دهد.

 

شرایط کنسلی :

برای کنسل کردن رزرو، خریدار می‌تواند از طریق مطالعه کنسلی که در واچر وجود دارد ، از طریق منوی “رزروهای من > هتل خارجی” به کنسل کردن رزرو اقدام نماید.

مبلغ قابل استرداد پس از کنسلی، طبق شرایطی که خریدار پیش از رزرو با آن موافقت کرده است، محاسبه شده و از طریق شماره‌ی حسابی که پیش از رزرو توسط خریدار اعلام شده به حساب کاربری مسافر بازگشت داده می‌شود. بازپرداخت مبلغ قابل استرداد، حداکثر ظرف ۲۴ ساعت انجام خواهد شد.

 

 

برچسب ها {{item.name}}